Vi lader os ikke tie, Kamal El Mekki skal tale

Skreven af Redaktionen, d.29.10.2016

Vi har siden i torsdags været vidne til, hvordan udtalelser bliver taget ud af kontekst, kriminaliseret og fordrejet til at tjene egen tjeneste om at forbyde islamisk undervisning i danske institutioner og Danmark generelt. Vi har oplevet, hvordan den stigmatiserende og øredøvende ensrettede diskurs i Danmark har forstummet og lammet den danske befolkning til ikke at turde åbne dørene og være kritiske over for de beskyldninger, medierne ukritisk fremstiller.

Vi lader os ikke tie, vi tillader ikke sindelagskontrol, og vi ser ikke igennem fingrene med den fremherskende ukritiske og usaglige fremstilling af hverken vores lærde eller vores religion længere. Efter et massivt propagandapres af faktuelt ukorrekte anklager, fik man saboteret et harmløst og lovligt arrangement. Et arrangement som vakte glæde for hundredevis af unge sind, som ikke kan genkende et ord af beskyldningerne mod Shaykh Kamal El Mekki. Islamofoberne ønskede at lukke dørene i, men moskéen vil åbne sine. Man ønskede at se Shayhk Kamal El Mekki tie, men hos os vil han tale.

Vi har intet at skjule, vi er opdraget til at være kritiske, vi er opdraget til at sprede gode ord, og det er netop, hvad vi vil gøre. Derfor, åbner vi dørene, når andre lukker i. Vi ser med egne øjne og lytter med egne øre i stedet for at lade os diktere holdninger af andre. Vi stiller os kritiske, og appellerer til alle at gøre det samme.Vi tager kampen op mod disse politikere, og det gør vi ganske enkelt gennem opfordring til dialog.

Vi opfordrer derfor ALLE, uanset køn, alder, baggrund og religion, til at møde op på søndag fra kl. 14-17, hvor Shaykh Kamal El Mekki vil holde en eksklusiv søndagsdars hos Muslimsk Ungdom i Danmark. Kære journalister, politikere og meningsdannere; Hvornår var I sidst forbi moskéen? Hvornår var I sidst i kontakt med ofrene for jeres “hadprædikant”-stempler? Hvad har I at miste ved at I – for en gangs skyld – søger den konstruktive debat, frem for at lade jer forblænde af den illusionære glans fra ratings og stemmesedler? Kom, og mød den muslimske ungdom hvor vi holder til. I skal være så hjertens velkomne. Vi har intet at skjule.

Kom og lyt selv, dan dine egne meninger. Det foregår i Det Islamiske Trossamfund, Dortheavej 45, 2400 København NV.